“WORKING” IN GREECE: WWOOFING


b46b9d34ac5b0188558784ebd615e8d1

“Working” in Greece sounds like a wonderful experience, ’cause most of young people wished to work abroad, and, in this crisis time, just work. I’m showing you a different kind of holidays, a working holiday!

“Lavorare” in Grecia suona come come un’esperienza eccezionale, dato che la maggior parte dei giovani vorrebbe trovare lavoro all’estero e, in questi tempi di crisi, semplicemente trovare lavoro. Quella che intendo presentarvi è un modo diverso di andare in vacanza, una vacanza-lavoro!

“Working” in Greece sounds like a wonderful experience, ’cause most of young people wished to work abroad, and, in this crisis time, just work. I’m presenting you a different kind of holidays, a working holiday! This is a project that allows to save money and meet a lot of foreign people. It’s the right way to understand how a country really lives.
WWOOF (World Wide Opportunities on Organic Farms) “is an exchange – In return for volunteer help, WWOOF hosts offer food, accommodation and opportunities to learn about organic lifestyles”. Look, if you want, at its website:

http://wwoofinternational.org/

http://wwoofinternational.org/how-it-works/

In a few words: you travel as a volunteer (5 hours a day, for 5 days a week), do small work in a farm, and they offer you hospitality in their structure and meals. A friend of mine and me chose Greece:

http://wwoofgreece.org/

This website are often with fee (15€ a year the Greek one, the Irish one is free) and purchase you farmer contacts. You should start a conversation via web through this website, which verify the farmer reliability. We found a fantastic structure named Toumba (a farm/ranch) in Lesvos Island, 30 km far from the main city, Mithilini. Ready to go?

“Lavorare” in Grecia suona come come un’esperienza eccezionale, dato che la maggior parte dei giovani vorrebbe trovare lavoro all’estero e, in questi tempi di crisi, semplicemente trovare lavoro. Quella che intendo presentarvi è un modo diverso di andare in vacanza, una vacanza-lavoro! E’ un progetto che permette di risparmiare e di fare conoscenza con tantissimi stranieri e gente del posto. E’ il metodo migliore per capire davvero come vive un Paese.
WWOOF (World Wide Opportunities on Organic Farms) “è un movimento mondiale che mette in relazione volontari e progetti rurali naturali promuovendo esperienze educative e culturali basate su uno scambio di fiducia senza scopo di lucro, per contribuire a costruire una comunità globale sostenibile”. Se ti interessa spulcia questo sito:

http://wwoofinternational.org/

http://wwoofinternational.org/how-it-works/

In poche parole: lavorate come volontari (5 ore al giorno 5 giorni a settimana), fate piccoli lavoretti in strutture di campagna, e in cambio vi viene offerta l’ospitalità, vitto e alloggio. Io e un mio amico abbiamo scelto la Grecia:

http://wwoofgreece.org/

Questi siti spesso sono a pagamento (15€ l’anno quello greco, mentre quello irlandese è gratis) e vi forniscono i contatti dei proprietari delle strutture. Una volta iscritti, potete avviare una corrispondenza via web con loro tramite il sito, che controlla l’attendibilità dell’ospitante. Noi abbiamo trovato una fantastica campagna/ranch chiamata Toumba, nell’isola di Lesvos, a 30 km dalla città principale, Mitilene.Pronti a partire??

526390_10201499901000815_271049856_n534904_10201529155012147_1295755677_n

Advertisements

2 comments on ““WORKING” IN GREECE: WWOOFING

  1. è un iniziativa molto interessante

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s